Forventninger til trænere

1. Som træner møder man op før spillerne og har planlagt en træning, der tilgodeser alle, uanset niveau.

2. Man respekterer spillernes forskelligheder og niveau. RIF tolererer IKKE forskelsbehandling. Alle er lige.

3. Trænerne for børnefodbold holdene fordeler spilletiden så alle spillere får lige meget spilletid.

4. Træner er et forbillede for de unge – udviser anstændig optræden overfor modspillere, dommere og forældre.

5. Sørger for at opbygge tillid og respekt – løser op for konflikter/mobning – og inddrager forældre/foreningen.

6. Deltager i møder og kurser for at tilegne sig ny viden og inspiration.

7. Søger hjælp hos klubbens andre medlemmer/trænere, så træningen forbliver udviklende.

8. Træner er lydhør overfor spillere også i forhold til træning. Forbereder evalueringsmøde hvert kvartal. (Fra U13)

9. Planlægger sociale arrangementer uden for banen for fællesskabet på holdet og muligheden for at styrke dette.

10. Træner forventes at succesoplevelser for holdet, UANSET resultatet.

11. Foreningen forventer at træneren roser og motivere spillerne med motiv på hele holdet, ikke den enkelte spiller.

12. Foreningen forventer træner husker RIF er breddeklub, IKKE elite.

13. Foreningen forventer træner bruger DBU – appen